Drugie śniadanie dziecka – co przygotować?

Drugie śniadanie to istotny posiłek, który powinien znaleźć się w diecie każdego dziecka (i nie tylko). Czas spędzony w szkole to bardzo ważny moment w procesie kształtowania nawyków żywieniowych. Warto zatem zadbać o właściwy dobór posiłków na tym etapie. Jakie posiłki przygotowywać? O czym warto pamiętać?

Wielu rodziców martwi się o to, czy jego dziecko odżywia się w szkole prawidłowo. Dostęp do sklepików ze słodyczami i innymi artykułami może być zagrożeniem i powodować przykre konsekwencje. Warto zatem zadbać o to, aby drugie śniadanie spakowane do plecaka było dla dziecka zachęcające do spożycia i zapewniało mu odpowiednią ilość wszystkich składników odżywczych, potrzebnych na ten moment.

O czym warto pamiętać?

Odpowiednia ilość energii oraz składników odżywczych zapewni twojemu dziecku właściwe samopoczucie oraz myślenie w czasie lekcji. Pamiętajmy, że dziecko przed wyjściem do szkoły, powinno zjeść obfite śniadanie, które także wspomoże jego działanie w dalszej części dnia. Nie zapominajmy o warzywach i owocach, które powinny stanowić nieodłączny składnik diety dziecka. Drugie śniadanie może być nieco lżejsze, ale powinno także zapewniać właściwą ilość wszystkich wartości odżywczych.

Musimy pamiętać, że dzieci w różnym wieku mają odmienne zapotrzebowanie energetyczne, dlatego uczniowie do 10. roku życia potrzebują mniej kalorii niż starsze dzieci. Różnice dotyczą także płci. Drugie śniadanie powinno być odpowiednio dopasowane do tych wszystkich czynników. Ważne, aby znalazły się w nim składniki z różnych grup pokarmowych.

W asortymencie sklepu znajdują się m.in. ubranka dla dziecka oraz wiele innych – sprawdź!

Pamiętaj aby zadbać o odpowiednie pojemniki na posiłki. Dziecko chętniej sięgnie po jedzenie umieszczone w pojemniku z ulubioną postacią z bajki. Pozwólmy wybrać dziecku, w czym będzie umieszczone jedzenie. Oprócz tego musimy zadbać o to, by pojemniki były szczelne oraz by jedzenie się w nich nie rozwalało. Warto zainwestować w kilka pojemników różnej wielkości. Dobrym rozwiązaniem będzie szczelny, niewielki termos, w którym umieścimy ciepłą herbatę.

Jakie posiłki przygotowywać?

Przygotowując i wymyślając posiłki na drugie śniadanie, powinniśmy zadbać o ich różnorodność. Postarajmy się każdego dnia zamieniać jakiś składnik lub owoc. Bardzo ważne, aby dziecko nie zniechęcało się do poszczególnych produktów. Poza tym bardziej urozmaicona dieta, będzie na pewno zdrowsza. Nie znaczy to, że codziennie musisz znajdować coraz to nowsze składniki, wystarczy że wprowadzić ich konfiguracje.

Dziecko na pewno chętniej zje produkty, które samo wybierze. Starajmy się przygotowywać to, co maluch lubi. Musimy jednak pamiętać o tym, by dieta była zdrowa oraz zbilansowana. Niezbędne będą warzywa i owoce, nienasycone kwasy tłuszczowe, pełnowartościowe białko i węglowodany złożone. Unikajmy słodyczy, ponieważ ich nadmiar może prowadzić do problemów związanych z koncentracją, nadpobudliwością albo, wręcz przeciwnie, z brakiem energii. itp. Słodkie przekąski najlepiej przygotowywać samodzielnie w domu. W ten sposób mamy pewność, że będą one zawierały tylko zdrowe i pożywne składniki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *